סלבריטי - מפורסמים קריקטורה פוליטית קריקטורות

אריאל (אריק) שרון

אריק שרון – אריאל שרון – אלוף בצה"ל, חבר כנסת מטעם סיעת הליכוד, שר במספר ממשלות ישראל ובתפקידו האחרון ראש הממשלה האחד עשר של מדינת ישראל וראש תנועת קדימה אותה הקים.

אריק שרון נולד כאריאל שיינרמן ב-26 בפברואר 1928 בכפר מל"ל, להוריו סמואל (שמואל) וורה (דבורה) שיינרמן.

שרון לחם במלחמת העצמאות וניצל לאחר שקליע פילח את בטנו בקרב לטרון. בתחילת שנות ה-50 הקים את יחידה 101 והוביל את פעולות התגמול. כמפקד חטיבת הצנחנים במבצע סיני היה מפקד קרב המיתלה. במלחמת ששת הימים זכה לתהילה על הקרבות שניהל באום-כתף ובאבו עגילה. בתחילת שנות השבעים הכריע את הטרור הפלסטיני ברצועת עזה כאלוף פיקוד הדרום. במלחמת יום הכיפורים חצה את תעלת סואץ והביא למפנה העיקרי במלחמה.

שרון היה ממייסדי מפלגת הליכוד, אשר חרתה על דגלה את חזון ארץ ישראל השלמה. במשך שלושים שנות פעילותו הפוליטית, בלט שרון בגישתו המיליטנטית למלחמה בטרור ובתמיכתו במפעל ההתנחלויות, ואף כונה "אבי ההתנחלויות". כשר הביטחון הוביל שרון את צה"ל למלחמת לבנון הראשונה, וכראש ממשלה הוביל במרץ 2002 את ישראל למבצע חומת מגן שבו רוסקו תשתיות הרשות הפלסטינית ותשתיות הטרור ביו"ש. אך בשנת 2003, לאחר שנבחר בשנית לראשות הממשלה, חל מפנה בעמדותיו של שרון: הוא הכריז על תוכנית ההתנתקות החד צדדית, ובאוגוסט 2005 פינה את כל ההתיישבות היהודית מרצועת עזה וכן ארבע התנחלויות בצפון השומרון. לבסוף פרש מהליכוד והקים את מפלגת "קדימה" איתה זכה בבחירות.

ב-4 בינואר 2006 עבר אירוע מוחי חמור, שהביא להעברת סמכויותיו כראש הממשלה וכמנהיג "קדימה" לאהוד אולמרט. אריאל שרון שקע בתרדמת למשך 8 שנים עד אשר חלה החמרה משמעותית במצבו של שרון. הוא נפטר עשרה ימים אחר-כך, ב-11 בינואר 2014 בגיל 85.

אודות המחבר

קריקטוריסט

תגובה אחת

לחץ כאן להוספת תגובה