סלבריטי - מפורסמים קריקטורה פוליטית קריקטורות

אוסאמה בן לאדן

אוסמה בן לאדן – טרוריסט סעודי ממוצא תימני, מקים ומנהיג ארגון הטרור המוסלמי אל-קעידה, ארגון האחראי לסדרת פיגועים ברחבי העולם, שהגדול בהם הוא ארגון וביצוע פיגועי ה-11 בספטמבר ומאז אוסמה בן לאדן נחשב לפושע המבוקש בעולם עד לחיסולו במבצע חנית נפטון על ידי יחידת הקומנדו האמריקאית "אריות הים" ב-2 במאי 2011.

אוסאמה בן מוחמד בן עוד בן לאדן נולד ב-10 במרץ 1957 בערב הסעודית למשפחה תימנית עשירה שעשתה את כספה מקונצרן בנייה ענק. אוסמה הוא אחד מחמישים בניו של מוחמד בן-לאדן. בתחילה למד אוסמה בן לאדן הנדסה באוניברסיטה, והתמחה בתכנון מערות. הוא הושפע בדעותיו ממורהו, עבדאללה עזאם, שהיה מוסלמי קיצוני.

בתוקף תפקידו כמנהיג אל-קאידה, ארצות־הברית ראתה באוסמה בן לאדן אחראי (בחלק מהמקרים הייתה גם נטילת אחריות מצדו) לפיגוע במגדלי התאומים ב-1993, להריגתם של 19 חיילים אמריקאים בערב הסעודית ב-1996, לפיצוץ בשגרירויות ארצות־הברית בקניה ובטנזניה ב-1998 ולפיגועי 11 בספטמבר 2001, לכן ב-7 באוקטובר 2001 פתחה ארצות־הברית במלחמת אפגניסטן, שמטרתה הפלת המשטר האסלאמי הקיצוני של שלטון הטליבאן וחיסול בסיסי הטרור שם (בעיקר של אל קאעידה). האמריקנים הציבו על ראשו פרס כספי של 25 מיליון דולר וב-2007 הגדילו את הפרס ל- 50 מיליון דולר. למרות סכומי הכסף הגבוהים שהוכרזו על ראשו, לא נמסר כל מידע ממשי אודותיו. אך ב-2 במאי 2011, במהלך מבצע שנקרא "חנית נפטון", פשט "צוות 6" של הכוחות המיוחדים של הצי האמריקני,"אריות הים", על אחוזה פרטית מבוצרת שבה הסתתר בן־לאדן‏ וחיסל אותו.